Coś nie tak?

Podziel się tym, co moglibyśmy poprawić lub daj znać, dlaczego opuszczasz stronę. Twoja opinia jest dla nas bardzo cenna!

Zwroty i reklamacje w e-commerce – 3 powody, dlaczego warto je zautomatyzować

Zwroty i reklamacje stanowią nieodłączną część prowadzenia biznesu, niezależnie od branży. W niektórych sektorach potrafią wynosić aż około 70%! W takiej sytuacji niezaprzeczalnie znacznym odciążeniem może stać się automatyzacja obsługi zwrotów oraz reklamacji. Dlaczego? Śpieszymy z odpowiedzią!

Optymalizacja czasu i zasobów

Po pierwsze należy wspomnieć o oszczędności czasu oraz pieniędzy, która przy zautomatyzowanych zwrotach i reklamacjach pojawia się na wielu poziomach. Mówiąc o pracownikach zatrudnionych w dziale obsługi klienta, w zależności od ilości przyjmowanych zgłoszeń potrzebnych do obsługi może być nawet kilka osób, które zajmują się weryfikacją zgłoszenia, kontaktem z klientem, sprawdzaniem dokumentacji. Przy zautomatyzowanych zwrotach i reklamacjach każdy z tych etapów jest dla nich znacznie łatwiejszy, a nawet może być (właśnie dzięki automatyzacji) w pewnym zakresie pominięty. Dzięki temu pracownik, zamiast sprawdzać dany produkt, kontaktować się z klientem w razie wątpliwości, wysyłać maile potwierdzające zmiany statusu zlecenia, wystawiać ręcznie korektę… Może skupić się na samej komunikacji z klientem!

Przechodzimy więc do drugiego powodu, dla którego warto zautomatyzować zwroty i reklamacje.

Efektywna komunikacja na każdym etapie

Komunikacja z klientem może być znacznie bardziej efektywna: dzięki utworzonemu zgłoszeniu na każdym etapie procesu osoba obsługująca zwrot lub reklamację ma możliwość kontaktu z klientem w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości. Nie musi jednak aktualizować statusu zlecenia osobiście, ponieważ system Zwroteo zrobi to (i wiele innych rzeczy) za niego! 

Stąd też trzeci powód, dla którego warto zautomatyzować zwroty.

Eliminacja błędów dzięki automatyzacji

Dzięki przejęciu wielu zadań przez system automatyzujący zwroty i reklamacje nie tylko przyspiesza procesy, ale też w znacznym stopniu eliminuje możliwość popełnienia błędu przy ręcznym wypełnianiu dokumentacji, co z kolei przekłada się na większą skuteczność i satysfakcję klienta.

Dodatkowe korzyści i perspektywy

Wśród dodatkowych korzyści wymienić można również ułatwioną analizę danych, co może pomóc w ustaleniu przyczyny zwiększonej ilości zgłoszeń (na przykład wadliwa seria produktów), skrócenie czasu obsługi oraz zmniejszenie kosztów samego zwrotu lub reklamacji, o czym przeczytać można na naszym blogu!


Kategoria: optymalizacja procesów biznesowych
Autor: Arkadiusz Kurasz | Data publikacji: 2024-04-26 12:00:00